Pengertian dan Dosa Perbuatan Zina Dalam Islam

Zina yang dibuat oleh manusia dan haiwan sebagai saluran untuk nafsu atau lembaran dengan jiwa. Penyelidik tidak bersetuju mengenai isu itu. Seperti berikut:
Ibn 'Abbas. menjelaskan:
أن النبي صم قال من وقع علي بهمة فاقتلوه واقتلوا البهمة.


Maksudnya: "Nabi berkata:" Siapa yang bersentuhan dengan haiwan, maka bunuhlah dia dan membunuh binatang itu "(Ahmad, Abu Daus, Mempunyai H.Turmudi.).

Penjelasan: Hadith ini diriwayatkan oleh Ibn Majah dan An-Nasa'i. Menurut Mempunyai H.Turmudi ia abiabiz Hadis Gharib. Hadith ini negara itu orang-orang yang mempunyai hubungan dengan haiwan, haiwan itu dibunuh bersama-sama. Penyelidik tidak bersetuju dengan hukuman orang-orang yang mempunyai hubungan dengan haiwan. Menurut Asy-Syafi'i telah disabitkan kesalahan dan pendapat hadawiyah dan Abu Yusuf. Walaupun Abu Hanifah, Imam Malik, Asy-Syafi'i dan lain-lain takzir hukuman perdapat sahaja.

Tentang haiwan yang digunakan, terdapat larangan pada daging dan haiwan mesti disembelih. Oleh itu, pendapat Ali dan Ash-Shafi'i dalam sejarah. Mereka Malikiyah, Asy-Syafi'i dalam pendapatnya yang lain, undang-undang Abu Hanifah dan Abu Yusuf tidak suka. Sementara itu, menurut Al-Bahar haiwan yang lebih baik mesti disembelih walaupun daging tersebut tidak makan daging.

Hadith ini tidak boleh digunakan sebagai keterangan dalam penentuan undang-undang yang dilakukan terhadap orang-orang yang mempunyai hubungan dengan haiwan, sebagai hadith yang lemah. Oleh itu, saya melihat pendapat yang kuat daripada Abu Hanifah bahawa undang-undang yang takzir bagi mereka dalam hubungan dengan haiwan.
Berzina, seks yang sama (gay / lesbian), penyelidik tidak bersetuju mengenai hukuman pelaku zina ini. Walau bagaimanapun, mereka masih bersetuju bahawa zina adalah hukuman mati, walaupun dia atau muhsan ghoiru abiabiz.com muhsan.
Ibn 'Abbas ra menerangkan:
قال رسول الله صم: من وجد تموه يعمل عمل قوم لوط فاقتلوا الفاعل والمفعول به.

Maksudnya: "Rasulullah saw bersabda:" Apabila anda mencari seseorang yang mempunyai yang sama (perbuatan seruling), maka bunuhlah kerja dan rakan kongsi "(Riwayat Ahmad, At-H.Turmudi dan Ibn Majah .).
Penjelasan: Seperti yang dilaporkan oleh al-Hakim dan al-Baihaqi. Menurut Al-Hafiz, rantaian yang boleh dipercayai. Tetapi terdapat perbezaan pendapat mengenai hadith ini. Ini negara hadith yang pasangan homoseksual yang memegang (lesbian, gay) kedua-duanya boleh dihukum mati.

Digambarkan oleh Ibn Bhalla "dalam penyelenggaraan dan tidak ada hadith sahih yang menyatakan mereka mempunyai sama (liwath) itu dilaksanakan.
Shafi'i kayu hukuman mati mengesahkan muhsan peliwath baik atau tidak.
Penyelidik tidak bersetuju tentang hukuman bagi mereka yang bersetuju abiabiz.com (peliwath liwath walaupun ia adalah dosa yang besar.
Beberapa orang penyelidik telah dihukum mati dan peliwath dia mahupun bikr muhsan. Mengenai hukuman mati, dia telah dipancung dan dibakar. Begitu juga, menurut Abu Bakr. Terdapat dinding runtuh di badannya, pendapat https://www.abiabiz.com Umar dan Uthman. Abbas berkata peliwath jatuh dari bangunan yang tinggi.

Digambarkan oleh Al-Ash-Baghawy Sya'bi Ibn Jarir, Malik, Ahmad dan Ishaq menyatakan bahawa peliwath direjam. Ini jenis hukuman adalah sama seperti pendapat Asy-Syafi'i. Walau bagaimanapun, pada pendapat orang lain, Asy-Syafi'i dan Abu Hanifah berkata peliwath ditakzir.
hadith ini ulama dengan Java, bahawa mereka yang berbuat zinah dengan mahramnya atau membuat homoseksual boleh dibunuh dan harta benda mereka dirampas. Lebih-lebih lagi, zina dan sumbang mahram, bin Al-Barra Azib RA menjelaskan:.

http://hamas.opoint.com/?url=http://runimas.com/2019/08/kalimat-tasbih.html

0 Response to "Pengertian dan Dosa Perbuatan Zina Dalam Islam"

Post a Comment

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel