Pengertian Yudas Mencium Yesus Kristus

Sekali lagi Yesus memanggil kedua belas murid itu, dan berkata: "Sekarang kita pergi ke Yerusalem dan Anak Manusia akan diserahkan (paradothēsetai) kepada imam-imam kepala dan ahli-ahli Taurat, dan mereka akan menjatuhi Dia hukuman mati dan kembali (paradōsousin) . dia kepada bangsa-bangsa yang tidak mengenal Allah, dan dia akan menjadi kiasan, spat atas, dipukul dan dibunuh, dan selepas tiga hari bangkit semula "(Markus 10: 32-34).


Dengan tiga notis ini, bersamakristus.org murid-murid, termasuk Judas Iskariot, jelas tahu bahawa Yesus akan diserahkan kepada orang Yahudi, dan mereka akan jatuh (yang diceritakan dalam Markus 3: 6), dan di tangan orang-orang beliau akan dibunuh. Tetapi mereka tidak faham atau tidak dapat menerima bahawa Yesus mesti tahu mereka semua. Dia melihat penderitaan dan kematian sebagai sesuatu yang dikehendaki oleh Allah sendiri (dei), "untuk memberikan nyawa-Nya menjadi tebusan bagi banyak" (Mark 10:45; 1 Kor 15: 3-4).

Dua hari sebelum Paskah dan hari raya makan roti yang tidak beragi, sekali lagi orang Yahudi berkomplot untuk membunuh Yesus dengan stealth:

Imam-imam kepala dan ahli Taurat berusaha untuk menangkap bersamakristus.org dan membunuh Yesus dengan diam, kerana mereka berkata: "Jangan pada waktu perayaan, supaya jangan timbul keributan di antara rakyat. "(Mark 14: 1-2)

Apabila dia pergi untuk makan Paskah dengan murid-murid-Nya, terdapat adegan ini:

Kerana mereka duduk dan sedang makan, Yesus berkata: "Aku berkata kepadamu, sesungguhnya seorang di antara kamu akan menyerahkan (paradōsei) I, orang yang makan dengan saya. "Mereka tertekan, dan seorang demi seorang berkata," Adakah aku, ya Tuhan? "Dia berkata:. "Ia adalah salah satu daripada dua belas, yang mencelupkan roti bersamakristus dalam satu pinggan dengan Aku anak manusia pergi dengan yang ada tertulis tentang Dia, akan tetapi celakalah orang yang olehnya Anak Manusia diserahkan (paradidotai ) .. adalah lebih baik bagi orang itu sekiranya ia tidak dilahirkan "(Markus 14: 18-21)

Yesus tahu bahawa dia akan dengan seorang dari kedua belas murid-murid, pelajar akan mencelup roti ke dalam mangkuk dengan ia. Adegan digambarkan roti mencelup. Tidak seperti pelajar lain, Mark pembaca terlebih dahulu yang akan membentangkan pelajar Mark 14 yang: 10-11, dan ini akan dibuktikan kemudian, apabila dia tiba di tempat kejadian di taman Getsemani, Yudas Iskariot, Yesus mahu pelajar dalam Markus 14 10 11 menyatakan bahawa orang-orang Yahudi telah berjanji untuk rasuah gaji kepada Yudas:

Kemudian Yudas Iskariot, salah seorang dari kedua belas murid itu, kepada imam-imam ketua mengkhianati (Paradou) untuk mereka. Mereka sangat gembira mendengarnya dan mereka berjanji akan memberikan uang kepadanya. Kemudian dia mencari peluang mengkhianati (Paradou) Yesus.

Pada hari cuti itu sendiri, beliau sekali lagi menegaskan bahawa penderitaan dan kematian adalah kehendak Tuhan ( "seperti yang ada tertulis tentang dia"). Tetapi Mark hadiah Yesus mengutuk pelajar yang menerima ".. Celakalah orang yang olehnya Anak Manusia akan diserahkan lebih baik bagi orang itu sekiranya ia tidak dilahirkan https://bersamakristus.org" kritikan dan kutukan kepada kemudian Judas Iskariot sebagai seorang lelaki yang terlibat dalam stigma yang buruk di antara kedua belas murid-murid Yesus, sepanjang sejarah agama Kristian. Orang mungkin bertanya, bukan Iskariot, memainkan peranan yang penting untuk memenuhi Kitab Suci, melakukan kehendak Allah, dan Yesus diserahkannya kepada orang Yahudi? Ia adalah, oleh itu, dia dilahirkan untuk tujuan ini; kemudian.

0 Response to "Pengertian Yudas Mencium Yesus Kristus"

Post a Comment

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel